می 5, 2023 By Info Off

فرق قهوه کنیا و کلمبیا | شکل ، طعم ، قیمت | خرید کدام عربیکا بهتره ؟

فرق قهوه عربیکا کنیا و عربیکا کلمبیا در چیست ؟ چرا قیمت قهوه کنیا از قهوه کلمبیا کمتر است ؟ ظاهر قهوه کلمبیا با شکل قهوه کنیا چه تفاوتی دارد ؟ چطور بفهمیم قهوه کنیا است یا کلمبیا ؟ از کجا بفهمیم طعم قهوه کلمبیا است یا کنیا ؟ آیا غلظت ، کروما و آروما عربیکا کلمبیا و کنیا قابل تشخیص است ؟ با ما همراه باشید (18 اسفند 1402)

فرق شکل قهوه کلمبیا و کنیا ؟ قهوه عربیکا کنیا نسبت به عربیکا کلمبیا سخت تر است . قهوه کلمبیا نسبت به کنیا شکل منظم تری دارد از طرفی پیچیدگی شیار قهوه عربیکا کلمبیا از پیچیدگی و نامنظمی شیار قهوه کنیا بیشتر است . پاشیدگی شیار قهوه کلمبیا بیشتر از قهوه کنیا است و نیز رنگ این شیار روشن تر است . مثلاً اگر هر دو قهوه کلمبیا و کنیا را با یک دستگاه رستری بصورت مدیوم برشته کنیم رنگ شیار قهوه کلمبیا روشن تر خواهد ماند

تفاوت قیمت قهوه کلمبیا با قیمت قهوه کنیا ؟ قیمت قهوه کلمبیا به دو دلیل گرانتر است اول اینکه مسیر واردات قهوه کنیا به ایران ساده تر از ورود قهوه کلمبیا آمریکا به ایران است هرچند که دفاتر پخش قهوه کلمبیا در امارات دبی وجود دارد . اما دلیل اصلی برتری ، کیفیت قهوه کلمبیا نسبت به عربیکا کنیا است که ناشی از آب و هوای کلمبیا و نیز ارتفاع برداشت آن است. ارتفاع کاشت قهوه هرچه بیشتر باشد طیف وسیع تری از پیچیدگی طعم را در بر خواهد گرفت که این برای قهوه های عربیکا یک برتری می باشد

تفاوت طعم و بوی قهوه کلمبیا با قهوه کنیا ؟ ارتفاع پایین تر قهوه کنیا نسبت به قهوه عربیکا کلمبیا ، باعث ساده تر شدن طعم قهوه کنیا شده است. وقتی قهوه خالص کنیا را سرو می کنیم سمت و سوی طعم ربوستا هم حس می شود اما وقتی قهوه خالص عربیکا کلمبیا را سرو می کنیم طعمی با پیچیدگی بالا و دور از ربوستا را حس خواهیم کرد. رگه های ترش قهوه عربیکا کلمبیا بیشتر از قهوه کنیا است .

فرق طعم قهوه کلمبیا با قهوه کنیا را در اینجا نمی‌توانیم به شما نشان دهیم اما تفاوت قیمت و شکل این دو نوع قهوه عربیکا را با هم ببینیم :

شکل قهوه کلمبیا :

قهوه کلمبیا

شکل قهوه کنیا :

قهوه کنیا