می 7, 2023 By Info 0

فرق قهوه جاوا و پی بی PB | ظاهر ، طعم ، قیمت | کدام ربوستا بهتر است ؟

فرق قهوه جاوا اندونزی با قهوه PB هند در چیست ؟ از قهوه ربوستا اندونزی مدل جاوا کجا استفاده کنیم و از قهوه هند مدل پی بی کجا بهتره استفاده کنیم ؟ میکس با پی بی بهتر است یا جاوا اندونزی ؟ مقایسه شکل ، قیمت و طعم قهوه اندونزی با قهوه هندی . با ما همراه باشید (18 اسفند ماه ۱۴۰۲)

جاوه : جاوه یا جاوا یکی از مناطق برداشت قهوه در اندونزی است که قهوه ربوستا و عربیکا با همین نام دارد. قهوه ربوستا جاوا از بهترین نمونه های قهوه ربوستا است.

PB : یکی از قهوه های ربوستا ، قهوه pb هند است که در رده کیفیت پایین یا متوسط ربوستا قرار دارد . اما به دلیل خامه و غلظت بالا از جمله پایه های پر مصرف قهوه های میکس است.

فرق شکل قهوه PB و شکل قهوه جاوا اندونزی : همانطور که قبلاً گفتیم قهوه pb بصورت تک دانه رشد می کند و می رسد. از اینرو شکل آن حالت دایره ای دارد و کمتر پخ شده است . شکل قهوه ربوستا اندونزی که شکل دانه ها درشت و شیار وسط آن منظم است بصورت دو دانه رشد می کند . اندازه دان قهوه ربوستا جاوا حدود ۱/۵ تا دو برابر اندازه قهوه پی بی است.

تفاوت طعم قهوه اندونزی و قهوه پی بی : قهوه پی بی به ذائقه اکثر مصرف کنندگان طعم مناسب استفاده تک نیست . اما قهوه ربوستا اندونزی یک گزینه عالی برای داشتن قهوه صد در صد ربوستا و پر کافئین است که به تنهایی نیز سرو می شود . پس چرا قهوه پی بی پر مصرف است ؟ مزیت رقابتی قهوه pb در غلظت و کروما بالای آن است که هم قهوه های میکس را اقتصادی می کند و هم مشتری پسند

تفاوت قیمت قهوه ربوستا جاوا و قیمت قهوه ربوستا PB : قیمت قهوه ربوستا اندونزی جاوا حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد از قهوه pb هند گرانتر است